בעקבות הטרגדיה, מומחה עונה: מסוכן לאכול לפני השינה?

    אני לא נתקלתי ולא קיים מוות מגיל שנה שלא נמצא לו לאחר מכן גורם שיסביר את סיבת המוות
    ישראל פריי 1 Comment on בעקבות הטרגדיה, מומחה עונה: מסוכן לאכול לפני השינה?

    אסון כבד אמש בבני ברק, כשנער כבן 15 נחנק למוות במהלך שנתו • בעקבות האסון והתהיות שהוא מעלה, משיב ד"ר אורי בלה, רופא בכיר בקפלן, על כל השאלות • האם זה דומה למוות בעריסה? האם צריך לחשוש מפרכוס?

    אני לא נתקלתי ולא קיים מוות מגיל שנה שלא נמצא לו לאחר מכן גורם שיסביר את סיבת המוות
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טרגדיה קשה התרחשה אמש בבני ברק, כשנער בן 15 נמצא במיטתו ללא רוח חיים. על פי גורמי ההצלה, הנער נחנק בשנתו, איבד את ההכרה, וכך השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה.

    בעקבות האירוע הקשה, משיב ד"ר אורי בלה, מ"מ מנהל מרל"ד ילדים במרכז הרפואי קפלן, על שאלות שעולות ומטרידות רבים.

    אתמול התבשרנו כי בחור ישיבה בן 15 נפטר במהלך השינה כאשר החשש הוא כי נחנק ממשהו שאכל לפני השינה, האם אכילה לפני השינה היא באמת מסוכנת, ואם כן מדוע?

    אדם בריא אינו צריך לחשוש מאכילה צמוד לזמן השינה, היות ובגוף קיימים מנגנונים המונעים מאדם לשאוף או לבלוע באופן בלתי רצוני, המנגנונים הללו כמובן פועלים גם בזמן שאדם ישן ובטח כשהוא במצב ערנות מלאה, המנגנון מפוצח עד כדי כך שגם אם אדם מכל סיבה שהיא יקיא במהלך השינה המנגנון לא יאפשר לאדם לבלוע את הקיא.

    השערה נוספת שעלתה היא כי הנער נחנק בשנתו כתוצאה מהשתנקות האם תוכל בבקשה להרחיב במה מדובר?

    אדם בריא אינו צריך לחשוש מהשתנקות, סיבות המוות יכולות להיות רבות ניגע רק בשניים מהנפוצים ביניהם, 1. פירכוס. ישנם אנשים שבמהלך השינה הגוף יכול להתחיל לפרכס וכתוצאה מכך השרירים אינם פועלים כראוי, כאשר התוצאה של כך יכולה להיות שהאדם מקיא והמנגנון האמור למנוע ממנו לבלוע את הקיא אינו פועל כראוי מצב הגורם לו לבלוע את תוכן הקיא ובכך להגיע למצב של השתנקות. 2. פגיעה בתפקוד לבבי. הפרעה הגורמת לבעיות בקצב הלב ואף לדום לב.

    הסיפור מזכיר לכולנו את צורת המוות הנקראת 'מוות בעריסה', האם באמת גם מוות כזה יכול להיקרא מוות בעריסה?

    מוות בעריסה הוא מצב בו תינוק עד גיל שנה הולך לישון ואינו קם, כאשר בכל הבדיקות שמבצעים לאחר המוות לא מוצאים סיבה נראית לעין שתסביר את גורם המוות, אני לא נתקלתי ולא קיים מוות מגיל שנה שלא נמצא לו לאחר מכן גורם שיסביר את סיבת המוות.



    1 תגובות

    מיין תגובות